Hej! Tack för att du besöker yayday.se. Vi har avslutat försäljningen på denna webbadress.

För kontakt och kundserviceärenden, maila hej@yayday.se.

Reklamation & returpolicy
Tillbaka

Reklamation & returpolicy

Ångerrätt

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt.

Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du alltid kontakta oss på kundservice så skickar vi en returfraktsedel och hjälper dig med din retur. Du kan också fylla i konsumentverkets ångerformulär och skicka till oss. OBS! Skicka aldrig tillbaka paket till oss utan att först ha kontaktat kundservice, då det leder till förlängda hanteringstider. Du når oss på hej@yayday.se.

Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser men i de fall varan är använd och inte längre i oförändrat skick kan avdrag på återbetalningen göras på mellan 15-80%. Om varan på grund av felaktig användning förlorat sin avsedda funktion sker inte någon återbetalning. För att du ska få full återbetalning ska varan kunna säljas som ny samt att varan och dess originalförpackning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan/hämtat ut den hos ditt ombud.

Vid ångrat köp

Vid ångrat köp står du som kund för kostnad för returfrakten som i dagsläget är 39 kr för alla returer. Frakt som bekostats utav kunden själv ersätts inte i efterhand. Efter det att du har skickat tillbaka varan oanvänd i originalemballaget återbetalar Yayday dig senast inom 14 dagar från att vi mottagit meddelandet exkluderat returavgiften (39 kr) från den dag då Yayday mottagit returen eller då bevis på att varan återsänts lämnats till Yayday. Glöm ej att spara inlämningskvittot för eventuell spårning!

Vid retur på grund av fel från Yaydays sida, bekostar Yayday returfrakten.

Reklamationer

Skulle du få en defekt eller felaktig produkt vill vi att du först kontaktar vår kundservice, på så vis kan vi hjälpa dig åtgärda felet och försäkra oss om att det inte uppstår igen. Dock senast inom skälig tid (2 månader) om du som kund varit förhindrad att undersöka varan vid leverans. Det är därför lämpligt att du ankomstkontrollerar din leverans.

Kontakta alltid oss på kundservice (hej@yayday.se) så skickar vi en returfraktsedel och hjälper dig med din reklamation. OBS! Skicka aldrig tillbaka paket till oss utan att först ha kontaktat kundtjänst, det leder till förlängda hanteringstider. För att kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande uppgifter:

  1. Kundnummer eller personnummer
  2. Fakturanummer och ordernummer
  3. Vilken/vilka varor du vill reklamera
  4. Bifoga en utförlig felbeskrivning. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka även med en bild som visar skadan. Vi ersätter inte transportskador som uppstår på grund av bristfällig emballering.

Om din vara skadas eller kommer bort under transporten är Yayday betalningsansvarig. Meddela kundtjänst direkt för snabbast service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrad att påtala felet vid leverans.

Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen, att Yayday vid köp gjort av konsument, ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Yayday. Yayday har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

Reklamationsrätt

Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskunden som kan reklamera en vara. För reklamation för resterande varumärken inköpta på Yayday hänvisar vi till Adlibris kundservice info@adlibris.com.

Tillbaka